Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

K čemu je dobrá viróza

Prvoplánově viróza samozřejmě k ničemu dobrá není. Díky ní utratím v lékárně nemalé peníze za iluzi, že mě vyléčí vitamíny, kapky, sirupy proti kašli a zázračné tablety roztodivných názvů, které rozpuštěné v horké vodě 

okamžitě spláchnou veškeré nepříjemné příznaky a odnesou je někam do neznáma. Nic takového ale nenastane, a tak se potácím potemnělými dny s kapesníkem u nosu a v koupelně se vyhýbám pohledům do zrcadla, protože se tam na mě dívá něco, s čím nechci mít nic společného. Někdy se rozhodnu, že vlastně nemocná nejsem, že všechno je jen stav mysli. A jdu pracovat, jakoby se nemetlo. Při každém zakašlání čelím nevraživým pohledům okolí, protože vypadám jako roznašeč infekce (což docela možná taky jsem). No a uplynou dva, tři dny a stejně mě to dostane a znehybní. Nejhorší je, když i moji nejbližší dávají najevo, že bych se měla přesunout někam do karantény, popř. chodit do společných prostor ve sterilním skafandru.

A přesně tohle nyní znovu prožívám. Říkám si, jaké štěstí, že není středověk a že nemám podezření na mor, protože jinak by byla za domem vykopaná jáma a vedle ní nenápadně nachystáno vápno, jen tak pro jistotu.

Tak strašná moje viróza ale fakt není. Jen ráno a pozdě večer mezi záchvaty kašle přemýšlím, k čemu je tedy dobrá. Něco by se určitě našlo. Například můžu déle spát, protože mě nepronásledují výčitky svědomí, co všechno jsem prošvihla, neboť nezvládám tak jako tak téměř nic. A dočetla jsem konečně Čarovnou horu od Thomase Manna, i když její obsah, odehrávající se v prostředí sanatoria pro nemocné tuberkulózou mně zrovna náladu nevylepšil. Chvílemi jsem dokonce přemýšlela, zda se obsah knihy nemůže intenzivním prožíváním textu dostat i do reálného života. A taky jsem se pustila do výroby přepuštěného másla Ghí, které má blahodárné účinky na lidské zdraví, dočetla jsem se. Nepřipálilo se a chutná ještě líp, než to z obchodu. A napsala kritiku na uvedenou knížku. A naučila štěně povelu „sedni“. A tím to určitě nekončí.

Jenže pak přijde další den a začíná to všechno znovu, ranní kašel je prý zdravý, o rýmě se nic takového nepíše, ale určitě je to také očistný proces, zlo odchází z těla pryč a zůstává jen člověk s červeným nosem, strhanými břišními svaly a výrazem ztroskotance… Lednička zeje prázdnotou a na výlet do obchodu není síla. Taky se mi mění psychika. Dívám se na filmy, o které bych za jiných okolností ani nezavadila. Místo abych se vydala do světa vášně a žárlivosti a vysvobodila Annu Kareninu z celofánového sevření (mám ji doma přes půl roku a ještě jsem ji ani nevybalila), tak sleduji thriller o čivavě z Beverly Hills. Nenáročná zábava, ke které nepotřebuju moc mozkových buněk, na mě ale působí jinak, než jsem čekala. Místo pocitu uvolnění mě zaplaví strach, že se ta hloupá čivava ztratí, bojím se o ovčáka, který jí pomáhá na cestě domů, že nestihne naskočit do rozjetého vlaku, rozpláču se, když pak vypráví tklivý příběh svého života, kterak během policejní služby přišel o čich a následně dostal padáka. A když film skončí happyendem, jdu si změřit teplotu. Opět mi stoupla.

Pan Kašel a paní Rýma se mi smějou do obličeje, válejí se po sedačce, přepínají televizi a v noci se hašteří mezi sebou na téma, kdo tomu velí, tak dlouho, že usínám až po půlnoci. Sebrali mi papírové kapesníky a Kašel drze ochutnává jitrocelové kapky. Jsem zesláblá a jdu si vařit svůj „aninevímkolikátý“ zázvorový čaj. Musí to přece někdy povolit. Třeba se zítra ráno probudím a kachna, co mi spává na hrudníku, bude pryč. Uvařím si kávu a ucítím, jak voní a chutná. Třeba to bude už zítra, nebo taky ne. Zjistila jsem totiž, že Čivava z Beverly Hills má pokračování…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zdenka Obrová | úterý 8.3.2016 16:04 | karma článku: 9,61 | přečteno: 298x
  • Další články autora

Zdenka Obrová

Požehnání nebo pohroma?

Za devatero horami a devatero řekami žil mladý muž se svým starým otcem. Jeho největším potěšením byla jízda na koni. Trávil s ním veškeré dny, vyjížděli za každého počasí.

2.3.2016 v 11:09 | Karma: 8,87 | Přečteno: 284x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Obrová

Svět podle Kocourka

Sebrala jsem ho z ulice, kde pravidelně sedával uprostřed silnice se svou mourovatou sestrou a nevědomě čekali na smrt. Mohlo mi to ledacos napovědět o jeho povaze, ale nebrala jsem tyto signály vážně.

10.2.2016 v 11:00 | Karma: 12,81 | Přečteno: 321x | Diskuse| Osobní

Zdenka Obrová

Každá sedmá vlna...

Emmi a Leo jsou zpátky. O pár měsíců starší, o něco těžší ztrátou, kterou si navzájem způsobili, ale také prvoplánově rozhodnuti, vést si vlastní naplněné životy. Proč si tedy pořád píší?

15.1.2016 v 8:30 | Karma: 5,37 | Přečteno: 277x | Diskuse| Kultura

Zdenka Obrová

Ranní time management

Probouzím se ve čtvrt na sedm, potmě se snažím dojít do koupelny tak, abych nešlápla do nějaké louže, ne-li do něčeho horšího. Obleču se co možná nejrychleji, aby nepřibyla další... Nestihla jsem to.

14.1.2016 v 9:25 | Karma: 18,10 | Přečteno: 371x | Diskuse| Osobní

Zdenka Obrová

Stopy ve sněhu

Vznášel se a klesal, podle toho, kde se mu zalíbilo. Vozíval se v saních tažených soby, kterým dával sílu.

21.12.2015 v 14:40 | Karma: 5,61 | Přečteno: 115x | Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 774x
Kdyby tady někde byly,
dveře, co vždy v pravou chvíli,
otevřou se do pohádky,
to bychom se nezlobili...